• Odwiedziło nas: 267849 osób

header

Szlakiem Piastowskim

Jesteś tu: » Strona główna » WYCIECZKI » Szlakiem Piastowskim

W dniach 7-10 maja 2014 r. uczniowie naszego Gimnazjum uczestniczyli w wycieczce „Szlakiem Piastowskim”. Młodzież miała okazję zobaczyć ciekawe miejsca, które tworzyły historię naszego kraju. Podczas czterodniowej wyprawy odwiedziliśmy Toruń, gdzie kupiliśmy słynne pierniki. Poznań, tam wysłuchaliśmy hejnału i obserwowaliśmy trykające się w samo południe „poznańskie koziołki”. Następnym punktem wycieczki było Gniezno i Biskupin oraz Kruszwica ze słynną „Mysią Wieżą”. Zabytki, które widzieliśmy na pewno pomogą utrwalić wiedzę zdobytą na lekcjach historii i języka polskiego. Ciekawym miejscem okazała się także miejscowość Wenecja, w której odwiedziliśmy muzeum kolejowe, widzieliśmy tam stare wagony, lokomotywy, sprzęt używany dawniej na kolei. Atrakcją była również przejażdżka kolejką wąskotorową, tzw. ciuchcią, która rozwija zawrotną prędkość 20 km/h. Ostatnim punktem naszej świetnej wycieczki była Bazylika Najświętszej Maryi Panny Licheńskiej w Licheniu Starym, która jest największą świątynią w Polsce, ósmą w Europie i dwunastą na świecie.

Oprócz zabytków i miejsc historycznych wiedzieliśmy także nowoczesność, np. jechaliśmy szybkim tramwajem w Poznaniu. Na uwagę zasługuje również hotel w Żninie, w którym mieszkaliśmy, nowoczesny, wręcz luksusowy pozostawił niezapomniane wrażenia. Wyjazd ten był dla uczniów formą integracji, odpoczynku od zajęć szkolnych, ale przede wszystkim bardzo ważną, poglądową lekcją historii.