• Odwiedziło nas: 267880 osób

ul. Szkolna 9a
Tel: (85) 712-02-17

header

Wycieczka do Wrocławia, Pragi i Skalnego Miasta.

Jesteś tu: » Strona główna » WYCIECZKI » Wycieczka do Wrocławia, Pragi i Skalnego Miasta.

W dniach od 4 do 7 maja młodzież z naszej szkoły udała się na wycieczkę autokarową do Wrocławia, Pragi i Skalnego Miasta.

Nasza przygoda rozpoczęła się o godzinie 3:00 nad ranem. Wtedy wyjechaliśmy w daleką podróż.

Do Wrocławia dojechaliśmy o godzinie 14:00. Tam spotkaliśmy się z naszym przewodnikiem Panem Leszkiem, który pokazał nam Ostrów Tumski, czyli najsłynniejszą, zabytkowa część Wrocławia stanowiącą niegdyś siedzibę Piastów m.in. Kościół Św. Idziego, Archikatedrę, Most Tumski. Widzieliśmy również Ossolineum, czyli ogromną bibliotekę przeniesioną z Lwowa, w której znajduje się jeden z największych w kraju zbiorów cennych rękopisów i starodruków (najstarsze pismo w języku polskim). Godne zauważenia jest to, iż biblioteka mieści się z barokowym klasztorze krzyżaków. Zobaczyliśmy również „perłę baroku”, czyli Uniwersytet Wrocławski. Noce spędzaliśmy w Domu Wczasowym Korund w przepięknej miejscowości wczasowej Duszniki-Zdrój.

Drugiego dnia zachwycaliśmy się pięknym krajobrazem stolicy Czech. Praga powstała z połączenia pięciu wcześniej samodzielnych, lecz powiązanych ze sobą organizmów, których początki sięgają średniowiecza: Starego Miasta, Nowego Miasta, Josefova, Małej Strany i Hradczan. Zabytkowe centrum miasta znajduje się na liście światowego dziedzictwa UNESCO. Ze względu na bogactwo atrakcji, należy do najchętniej odwiedzanych miast Europy .Wspaniałych zabytków nie sposób wymienić. Jednak największą uwagę wzbudził w nas Zamek Praski, Katedra Św. Wita (wykonana z piaskowca), Ogrody Zamkowe. Największe wrażenie wywarła na nas panorama Pragi, która zapierała dech w piersiach. Niesamowity okazał się słynny, średniowieczny Most Karola, który uświetniają liczne posągi. Każdy chciał dotknąć figurki św. Jana Nepomucena, która według legendy spełnia najskrytsze marzenia. Byliśmy również na Starym Mieście, spacerowaliśmy po  Staromiejskim Rynku oraz mogliśmy podziwiać kunsztowną pracę twórcy średniowiecznego Zegara Orloj. Na końcu zawitaliśmy na plac Św. Wacława, gdzie mieliśmy czas wolny przeznaczony na kupno pamiątek lub na odpoczynek.

Następny dzień był pełen niezapomnianych krajobrazów. Pojechaliśmy do Skalnego Miasta, gdzie zachwytom nie było końca. Powstawanie tego cudownego miejsca jest efektem erozji terenu, następującej szczególnie wzdłuż sieci spękań, charakterystycznej zwłaszcza dla poziomo uwarstwionych skał osadowych, głównie piaskowców, czasem zlepieńców. Skalne jeziorko, po którym płynęliśmy „komiczną” tratwą pod nazwą „Titanic”, wodospady oraz wnętrza skał były dla nas niczym inny świat jak z filmów fantasy lub z najskrytszych marzeń. Niestety, musieliśmy wrócić z  kamiennej krainy i pojechaliśmy do Kudowy posmakować leczniczych wód mineralnych Marchlewski oraz Śniadecki. Jednogłośnie stwierdziliśmy, że woda Marchlewski jest smaczniejsza. Na koniec zobaczyliśmy jedyną w Polsce  Kaplicę Czaszek znajdującą się w miejscowości Czermna.

Ostatniego dnia nie wyjeżdżaliśmy poza granice naszego państwa. Byliśmy ponownie we Wrocławiu. Zobaczyliśmy słynną Panoramę Racławicką, która na każdym z nas zrobiła ogromne wrażenie. Nikt się nie spodziewał, że można w tak realistyczny sposób, z dopracowanym każdym szczegółem, stworzyć  niezwykle, ogromne dzieło. Nie obeszło się, oczywiście, bez  zobaczenia tak wyczekiwanej  Hali  Stulecia, w której odbywają się wspaniałe wydarzenia takie jak koncerty, wystawy oraz oczywiście mecze siatkówki J. Na koniec wstąpiliśmy do Afrykarium.  We wrocławskim ZOO zafascynowała nas m.in. rafa koralowa Morza Czerwonego, hipopotamy, ryby słodkowodne jezior Malawi i Tanganiki oraz pingwiny.

Wszystkim bardzo podobała się wycieczka organizowana przez nauczycieli naszej szkoły, którzy stwarzają nam możliwość zobaczenia ciekawych miejsc w Polsce oraz poza jej granicami.  Mamy nadzieję, że za rok uczniowie również będą „podbijać” kolejne, wspaniałe miejsca świata.